2011. december 31., szombat

Megjegyzésekre válaszolva

Szerintem a feltett kérdések közérdekűek, tehát az általam ismeretek ide írom, s nem email-ben juttatom el a kérdezőknek.
1. Deregister után mi is marad?

Marad természetesen az összes telepített program. Ha valamit letöltöttem email-csatolmányként, vagy a dropboxból, vagy akárhonnan is, az is ott marad/van a tár SD-kártyának nevezett részében.

2. Mi az, ami nem marad?
A személyes beállítások, de szakszerűbben fogalmazva azok, amelyek az Amazon cloud-ban vannak tárolva.

Egy példán keresztül nyilván érthetőbb. Ilyenek a böngésző könyvjelzői: azok bizony eltűnnek. (Nekem már nem, mert vagy az Evernote-ban, vagy a minap ismertetett Google Docs-ba mentő jegyzetfüzetbe már beírtam (pontosabban: bemásoltam) ezeket. Kis kényelmetlenség, de legalább megvannak.
Eltűnnek a tablet személyes beállításai, tehát a kedvencek, a carousel (így hívja a gép a könyvespolcot) beállításai.

A másik kérdés a nem-Amazon ebook-formátum olvasási lehetőségeire vonatkozott.

Egy csomó formátumot megeszik úgy, hogy a regisztrált sajat.nevem@kindle.com email címre elküldjük a konvertálandó dokumentumot. A kérdés gondolom inkább arra vonatkozik, hogy mi legyen pl. a .lit formátummal?
Két megoldást azonnal tudok írni.
Az egyik az asztali számítógépen, a Calibre nevű szoftverrel való előzetes konvertálás.
A Calibre letölthető pl. innen: calibre-ebook.com/

A másik megoldást én is találtam, méghozzá itt:
Joshi írja:

"Találtam egy szuper megoldást az E-book formátumok olvasására kompromisszumok nélkül.
Cool Raeder nevű progi nagyon király és tényleg kezel minden formátumot ráadásul nekem Dropbox-on keresztül simán települt."
Az általa adott linkről nem települ, de természetesen megkerestem, letöltöttem, ki is próbáltam, s a dropbox-fiókomban várja a letöltéseket:
dl.dropbox.com/u/6029542/cr3-0-45-07.apk        Cool Reader ebook olvasó.

Még egy további kérdésre válaszolva, nem emlékszem olyan dokumentumra, amit ne tudtam volna nagyítani.
Tehát az olvashatósága is - szerintem - kitűnő.
Röviden, szerintem akinek nem kell 3G (mobilinternet) támogatás, és megvan a GPS nélkül (például azért, mert már van olyan készüléke!) de viszonylag olcsó, és egyszerűen kitűnővé tehető tabletet szeretne magának, az ne habozzon.

Még valamit. 
Én itt kizárólag ingyenes szoftvereket ajánlok, pontosabban olyat, amit magam meg tudtam keresni és minden crack meg serial nélkül tudtam használni.
Olvastam én is olyasmiket, meg láttam is youtube-videókon, hogy ilyen-olyan megoldással valami főzött ROM-ot tenni rá - én nem hiszem, hogy erre az útra mennék, de biztosan lesznek, akik meg fogják próbálni.



1 megjegyzés:

  1. Kedves kros54!
    Köszönöm a kimerítő válaszokat, megtaláltam ez által én is a megoldást!

    VálaszTörlés